Monday, November 5, 2012

Att bli kund hos dig - Enkelt eller svårt?

När man nu har bestämt sig för att göra något, hur enkelt är det då att få till en lösning?

Hitta lösningen - Hur många gånger har man inte haft svårt att hitta företagens webbplatser när man letar efter en lösning, ofta beroende på att information saknas. Testa gärna med att söka "snabba enkla ekonomi analyser". Ofta beskriver man inte tillräckligt omfattande på ett tillgängligt sätt, vad företaget sysslar med. Att informationen är tillgänglig är en förutsättning för att hamna högt upp i sökmotorernas träfflista, då dessa "crawlar" informationen likt en synskadad.

Värdet - Hur ofta hittar man värdet av lösningen, både för mig och hur jag ska sälja in lösningen internt?

Kontakt - Hur ofta måste man inte fylla i över 10 fält för att någon ska kontakta dig? Räcker det inte med telefonnummer, e-postadress och vad man är nyfiken på? Av e-postadressen framgår ofta namnet. Att företaget önskar veta varifrån man hittade till webbplatsen är enligt min uppfattning något man får ta efter att man blivit kund.

Hur enkelt är det att bli kund hos er?


No comments: